piatok 16. marca 2012

Pravidelne chudnete, no neviete schudnut ?

K úspešnému chudnutiu v oblasti brucha či bokov je potrebná rovnováha hormónov
Možno to poznáte tiež. Nech sa snažíte pri diéte akokoľvek, vždy maximálne schudnete v prsiach v oblasti tváre. Na brušku, bokoch či pažiach sú vidieť zmeny minimálne. Podľa špecialistu na chudnutie Maxa Tomlinson za všetko môžu hormóny, ktoré jednoducho riadia ukladanie tuku v tele.

Hormonálna nerovnováha spôsobená zlou stravou, stresom, znečisteným životným prostredím a nedostatkom efektívneho cvičenia spôsobuje ukladanie tuku v problémových partiách a na odbúranie týchto zásob je tak potrebná celá rada zmien, samotná úprava jedálnička jednoducho nestačí.

Podľa Maxa Tomlinson za ukladanie tuku v určitej problémovej partii môže nečinnosť konkrétneho hormónu. K náprave tohto stavu je teda nutné zamerať sa na rovnováhu daného hormónu.

Ako sa zbaviť tuku na bokoch
Za nevzhľadné bochníky tuku v oblasti bokov môže nerovnováha hormónu inzulínu, ktorý reguluje hladinu cukru v krvi.

Príliš veľa cukru prijímaného z potravy núti inzulín k neustálej aktivite. Ak k tomu dochádza dlhodobo, prestanú bunky správne fungovať, čo spôsobí, že sa začne uvoľňovať viac inzulínu než je nutné a nadbytok glukózy v krvnom riečisku spôsobí, že sa tuk začne ukladať práve v oblasti bokov.

Akčný plán: V prvom rade je nutné zmeniť jedálniček, a to tým spôsobom, že sa zameriate na obmedzenie sacharidov v potrave a rýchlo sa spaľujúcich potravín (alkohol, biele pečivo, sušienky, buchty, chipsy, hranolky, sladené raňajkové cereálie, ryža či perlivé nápoje).

Naopak veľmi vhodná je stredomorská strava - potraviny bohaté na antioxidanty, ktoré pomáhajú predchádzať poškodeniu voľnými radikálmi a znižujú inzulínovú rezistenciu. Patrí sem napríklad škorica, klinčeky, kurkuma, čerstvé bylinky, chilli, brusnice, čučoriedky, brokolica a zelený čaj.

Z doplnkov potravy je potom vhodné zaradiť rybí tuk, chróm (kontroluje hladinu cukru v tele), zinok, horčík (pomáhajú inzulínu viazať sa na receptory v bunkách), glukomanány - vo vode rozpustné rastlinné vlákno, ktoré znižuje hladinu cholesterolu aj hladinu cukru v krvi . Najnovší výživový doplnok na reguláciu cholesterolu, triglyceridov a krvneho cukru, je vyrobený na báze kávy.

Ako sa zbaviť nadbytočného tuku v oblasti chrbta
Tukové vankúšiky, ktoré sa ohne zo strán pod obvodom podprsenky, vraj znamenajú stagnujúci štítnu žľazu. Táto žľaza s vnútornou sekréciou riadi rýchlosť spaľovania potravy. Nízka funkcie štítnej žľazy potom môže za ukladanie tuku na bokoch chrbta a pod obvodom podprsenky, a zároveň aj za únavu a depresie.

Akčný plán: Správnu funkciu štítnej žľazy môžu ovplyvniť niektoré potraviny v surovej podobe. Teda je nutné potraviny ako brokolicu, ružičkový kel, kapusta, kel, kvaka, broskyne, sójové výrobky, špenát a jahody najprv uvariť.

Je dobré zvýšiť príjem jódu a selénu, čo je možné aj pomocou para orechov, hnedej ryže, cesnaku, chalúh, pečene, cibule, lososa, tuniaka, oleja z pšeničných klíčkov a celozrnných obilnín.

Doprajte si aj poriadnu relaxáciu. Stresový hormón kortizol môže zmeniť funkciu štítnej žľazy. Tiež fluorid môže narušovať činnosť jedného z hormónov štítnej žľazy.

Ako sa zbaviť nadbytočného tuku na pažiach
Nahromadenie tuku na spodnej strane paží môže byť spôsobené klesajúcou hladinou testosterónu u žien v strednom veku. K odbúraniu tuku v týchto oblastiach je teda potrebné zvýšiť hladinu testosterónu a zamerať sa na posilňovanie paží.

Akčný plán: Dostatok sexu! Zamilovanosť zvyšuje hladinu testosterónu a pravidelný sex núti telo produkovať viac tohto hormónu. Dôležitý je aj dostatočný spánok a relax. Stres naopak potláča produkciu testosterónu, to isté platí u nedostatku pohybu.

Na hladinu testosterónu má neblahý vplyv aj dlhodobé obmedzenie kalórií pri pocitoch hladovania. Avšak testosterónu nesvedčí ani príliš veľa rafinovaných sacharidov.

Naopak tučné ryby, ľanové semienko a avokádo produkciu testosterónu výborne podporujú.

Ako sa zbaviť nadbytočného tuku na stehnách a zadku
Ženský hormón estrogén podporuje ukladanie tuku v oblasti stehien a zadočka. Prírodný estrogén je vo vysokých dávkach obsiahnutý vo vode, ale aj v mäse, a to predovšetkým v kuracím a bravčovom (hovädzie, morčacie, králičie, jahňacie sú v tomto smere oveľa zdravšie). Syntetický estrogén potom obsahujú chemikálie obsiahnuté v plastoch a v nepriľnavých povrchoch (teflón).

Akčný plán: Jedzte viac ovocia, zeleniny, celozrnných obilnín, pretože obsahujú špeciálne látky, ktoré na seba viažu a pomáhajú vylučovať nadbytočný estrogén.

Obmedzte alkohol, lieky proti bolesti a nápoje obsahujúce chemické konzervanty a farbivá, pretože brzdí v pečeni proces odbúravania prebytočného estrogénu.

Jedzte prírodné jogurty, ktoré obsahujú priateľské črevné baktérie, ktoré pomáhajú vylučovať estrogén prostredníctvom tráviaceho traktu.

Ako sa zbaviť nadbytočného tuku v oblasti brucha
Veľké brucho môže upozorňovať na problémy nadobličiek a nadmernej produkcie hormónu kortizolu.

Dlhodobý stres spôsobuje, že vyplavovaním kortizolu sa zvyšuje aj hladina glukózy v tele. To spôsobuje uvoľňovanie inzulínu, na základe ktorého telo ukladá prebytočnú glukózu v podobe tuku okolo brucha.

Hlavnou príčinou je jedálny lístok bohatý na cukry, potraviny z bielej múky a alkohol.

Akčný plán: Odpočinok - čokoľvek, čo človeka uvoľní a zníži u neho stresovú záťaž, pomáha aj s chudnutím tuku v oblasti bruška. Ak je človek v pohode av pokoji, obvykle sa u neho znižuje aj chuť na veľmi kalorické jedlá.

Zvýšte spotrebu pomaly sa spaľujúcich potravín (celozrnných obilnín, zeleniny, strukovín, rýb a mäsa a naopak sa vyvarujte cukru, mliečnych výrobkov, sušeného ovocia, piva, vína, bieleho pečiva, ovocných štiav a kávy).

Pomôcť môže aj mierne cvičenie, ktoré znižuje stres. V tomto prípade to ale s cvičením príliš nepreháňajte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára