sobota 3. marca 2012

Čo chcem dosiahnuť v MLM a ako chcem k tomu využiť svoju image?

Príprava

Než začnete vážne vytvárať vlastný imidž, dôkladne sa k tomu pripravte. Viete už, že robiť si starostí z toho, čo iní o vás hovoria je dôležité. Viete tiež, že keď si budete robiť starosti zo všetkých názorov, čoskoro sa zbláznite. Už ste si vedomí potreby vytvorenia svojej novej a občas len obnovenie už existujúcej image.

Ak sa nachádzate práve v tomto bode, smelo môžete začať s prípravou.
Začnite od seba. Odporúča sa objektívna (samozrejme, na koľko je to možné) analýza svojho súčasného obrazu. Zistite, ako vás vidia iní ľudia. Ľudí, ktorým dôverujete a viete, že nebudú sa chcieť vám zapáčiť, sa proste spýtajte, čo si o vás myslia. Konkurentmi, alebo zákazníkmi sa na to radšej úprimne nepýtajte, pretože môžeme objaviť citlivé slabiny. Od nich radšej získajte informácie o spôsoboch efektívnejšej činnosti. Najrýchlejšie a najefektívnejšie to urobíme, keď budeme s nimi hovoriť o nových potrebách - to platí pre klientov, o nových výzvach - platí pre konkurenciu.
Každý klient vám rád povie, čo mu ešte chýba a s čím by ešte chcel počítať. Jeho názory sú pre vás dôležitými ukazovateľmi, pretože, keď v krátkom rozhovore niekoľkokrát počujete, že by sa hodil väčší predaj (prakticky vždy ide o to), potom viete, že pri obnovovaní vlastného image sa musíte zamerať na posilnenie vlastnosti, ako sú sebavedomie, flexibilita a pracovitosť. Samozrejme samotný tlak predaj nezdvihne, ale klient si všimne pozitívnych zmien a bude presvedčený, že ho počúvate.

Bude si myslieť že idete v ním určenom smere. Proste, urobíte na klienta oveľa väčší dojem. Ak budete hovoriť s konkurentom, treba použitý dosť jednoduchý postup. Je potrebné vyprovokovať ho, aby sa začal chváliť svojimi najnovšími úspechmi. Keď ho pochválite a s obdivom sa ho spýtate "ako si to urobil, kamarát?" Máte skoro stopercentnú istotu, že vám krásne prezradí niektoré svoje tajomstvá. Predsa každá sa občas rád pochváli, hlavne keď ho niekto skutočne počúva. Opäť to, že budete poznať tajomstvo konkurenta vám ešte nezlepší váš image, dá vám ale neoceniteľné vedomosti o tom, ako funguje konkurencia, čím sa zaoberá a čím nie.

Ak poznáte tieto otázky budete môcť lepšie pripraviť vlastnú stratégiu. Ale pozor na pasce. Keď si osoba, s ktorou hovoríte, všimne akú hráte hru, môže vás nahnať do kúta. Musíte byť bdelí a nesmiete nikomu bezhranične dôverovať.

Ďalšou etapou prípravy je, že v prípade, ak už máte nejakú image, ale nie ste s ňou spokojní, určenie čo chcete zmeniť vo vašej image. V prípade, že až s tým začnete, musíte od základov spracovať celú stratégiu ako budete vytvárať vašu image.

Čo to znamená? Najjednoduchšie povedané, je to súbor cieľov, ktoré chcete dosiahnuť. Mali by ste vedieť čo od seba očakávate a ako chcete aby vás vnímali iní.

Musíte si postaviť otázky: Čo chcem dosiahnuť v MLM a ako chcem k tomu využitý svoju image?Iná bude stratégia pre ambiciózneho lídra, ktorý chce dobývať trh a zarábať obrovské sumy, a iné pre človeka, ktorý pomocou MLM chce si len privyrobiť popri zamestnaní.

My mierime vysoko, a preto sa zameriame na ambiciózneho lídra.


Taká osoba by sa mala už od začiatku veľmi starať o svoju povesť. Pretože na prestíži lídra zaleží nielen jeho budúcnosť a jeho úspech, ale aj úspech celej siete, ktorú bude tvoriť a viesť. Líder by mal vedieť čo chce a aj keď občas váha, v žiadnom prípade to nesmie ukázať.

Zvonku musí byť vnímaný ako stabilný, usporiadaný, inteligentný a kompetentný človek. Ako človek, ktorý nikdy nestráca pôdu pod nohami, ktorý je vyvážený, rýchlo reaguje a keď sa jedná o obchod, má určitý šiesty zmysel. Proste majster. Kandidát na takého majstra mal by si svoju stratégiu napísať. Začať treba od cieľov, ktoré sa chce dosiahnuť, ciest k tým cieľom a spôsobov, ako tieto cesty prejsť.

Pravý líder vždy vie, čo chce, preto si musí kandidát na lídra svoje spísané ciele, cesty k nim a spôsoby ako ich prejsť, zapamätať. A nielen zapamätať. Musí sa ic naučiť naspamäť! Pretože keď sa mu zrazu zrúti z neba tím Televíznych novín televízie NOVA a bude sa tohto lídra pýtať na ciele, cesty a spôsoby, nesmie byť tento líder vystrašený a hľadať po vreckách papier s cieľmi, cestami a spôsobmi. V takejto situácii ich líder má pánovi redaktorovi v pokoji všetky vymenovať a pamätať si, že jeho odpoveď by mala byť krátka a konkrétna.

Práve taký spôsobom sa vytvára imidž, práve tých pár sekúnd pred televíznou kamerou má byť celým vašim obrazom. Na základe tých pár sekúnd si diváci urobia na vás názor. Ak niečo nemotorne vykoktáte, diváci si môžu pomyslieť: "čo je to tam za motáka v tej NOVE?", Predsa nechcete mať takú povesť.

Preto sa základné veci naučte naspamäť. Ale naspamäť vôbec neznamená bezmyšlienkovite!

Pre zhrnutie tohto odseku sa odkazujem na závery môjho prvého článku o význame image. V ňom som uviedol, že u podnikateľov, ktorí sa zaoberajú MLM, skrývanie neschopnosti v oblasti vytvárania image je viac viditeľna, ako u "tradičných" podnikateľov.
Vyplýva to zo špecifického charakteru MLM, ktorého základom sú veľmi časté a intenzívne medziľudské kontakty. Ak sa niekto nevie starať o svoju povesť, môže to spôsobiť aj zastavenie vzťahov a zakončenie podnikania. Môže sa to stať len v krajných prípadoch. Napriek tomu je si treba všimnúť často ignorovaného faktu, že vaša povesť priamo a citeľne ovplyvňuje vaše obchodné vzťahy, vaše úspechy a porážky.

Mnoho ľudí tento fakt ignoruje a nezastavuje sa pri ňom a to práve oni moholi spôsobiť jej neúspechy v MLM.

Tvár nie je maska.

Vráťme sa k stratégii vytvárania imidžu. Po tom, čo určíte ciele, cesty a spôsoby, mali by ste zistiť, do akej miery sa zmeny, ktoré chcete zaviesť do svojej image, zhodujú s vami, vašimi princípy a zvykmi. Ak sa zhodujú, je to skvelé. Potom nám odpadáva jedná dôležitá procedúra. O čo ide? Môžeme to obrazne nazvať procedúrou ohýbania.
Áno. K našej novej image bude treba ohnúť niekoľko veci tak, aby sa všetko k sebe prispôsobilo

Dôležité je to, aby ste vedeli čo sa smie a čo sa nesmie ohýbať. Smie sa a občas aj stojí za to zmeniť zvyky. Keď sa ale jedná o vlastné názory a vlastný pohľad na svet, je treba byť opatrným. Tu sa každý musí rozhodnúť podľa svojho. Aby ste pochopili prečo, použijeme taký príklad. Dobrý katolík si váži pravidiel, ktoré mu ukladá náboženstvo. K tomu je výkonným podnikateľom a má príležitosť urobiť skvelý kšeft. Avšak podmienkou toho je spoločná večera s väčším množstvom alkoholu, ktorá navyše vychádza na obdobie Veľkého pôstu. Toto môže to pre túto osobu znamenať veľké dilema.

Tu neexistuje žiadny zlatý recept ako postupovať. Každý by si mal to rozmyslieť sám a sám sa rozhodnúť. Niekto môže byť prekvapený, že to môže byť pre niekoho problém, pre iných to nebude problematické a pre niekoho tadiaľ žiadna cesta nejde.

Je tu ešte jedná dôležitá vec. Nemalo by a ani sa nesmie ohýbať svoj charakter. Každý človek má svoj charakter. Môže sa stať, že sa vám niektoré charaktery nebudú páčiť. Dokonca je možné, že sa vám nepáči vlastný charakter a chceli by ste ho zmeniť. Samozrejme, môžete to skúsiť, ale nikdy preto, že práve meníte váš image. Ak si začnete ohýbať váš charakter k vytúženej a spracovanej image, potom začneme stavať pyramídu klamstiev a falše.

Bohužiaľ mnohokrát si ľudia pletú vytváranie image s nutnosťou predstierať, že sú niekto iný, s nutnosťou klamať, podvádzať a falšovať skutočnosť.

Prečo sa nevypláca klamať? Pretože to vedia aj malé deti, že lož má krátke nohy. Predsa nikto nemá tak dobrú pamäť aby bol schopný slobodne klamať a nikdy sa nepomýliť. Samozrejme, môžete to skúsiť, ale skôr alebo neskôr sacelá látka utkaná z klamstiev a falše rozpára. Tým spôsobom urobíte hanbu nielen sebe, ale aj vašim obchodným partnerom a zničíte obchod, ktorý ste tak úsilně budovali.

Nová image neznamená nutnosť zmeny celej svojej osobnosti. Nová image je len líčenie, farbenie, skrášlenie, ktoré prospieva k ukázaní prednosti, ktoré naozaj vlastníte. Cez tie všetky púdre, šminky a laky musí vás byť vidieť, inak začneme miesto seba ukazovať niekoho úplne iného. Niekoho kto je cudzí pre vás a čo bude horšie, môže byť cudzí aj pre vašich zákazníkov, obchodných partnerov a spolupracovníkov.

V procese tvorenia vlastného imidžu ide o niečo iné.

A o čo ide?

Tak v tomto odseku to krátko a konkrétne vysvetlíme. Totiž tvorenie vlastného pozitívneho obrazu, prestíže, alebo pozitívnej reputácie, je predovšetkým snahou o to, aby sa o vás hovorilo v dobrom a aby vás ľudia odporúčali iným ľuďom. Ide o to aby vás a vaše činnosť pozitívne hodnotili.
Verejná image nie je ako teplý krásny kabát, ktorý vás zahreje, keď je vám zima, a keď už je vám teplo, môžete ho z seba rýchlo zhodiť a odložiť do skrine. V podstate je jedno či je image dobrá alebo zlá, má byť s vami stále. Aj vtedy keď máte dovolenku, alebo sviatky, aj keď spíte a vôbec nič nevnímate. Image je s vami vždy. Je to ako vaša druhá koža. Aj keď, skutočne druhá, keď sa vás drží silnejšie než tá pravá?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára